Figge

Nu blir det mycket Figge uppdatering bara och det är för att mitt liv just nu ser ut på samma sätt varje dag typ, händer inget roligt där inte. Går med Kitty(minst 1 h varje dag), rider grannens häst, lagar mat, rider ,min häst och mockar. typ så ser mina dagar ut så det är inte så roligt kanske att läsa om det varje dag ;) '
 
Igår i allefall var jag iväg med Figge till ridhuset.
 
Fokus för dagen var att han skulle vara framme vi bettet hela tiden och gå i rätt form, vi körde uppvärmingen väldigt lätt att gå i rätt form och bara trav på i samma varv i 5 minuter men lite volter och så sen bytte vi varv och sen gjorde vi samma i galoppen. Han skulle ha bra tempo hela tiden. Tror han blev lite tagen på sängen av allt framåt ridning han är så van att jag samlar honom hela tiden nuu ;)
 
Sen tog vi 5 minuter paus i skritt dock skulle han gå bra framåt även i skritten ;)
 
Sen gjorde vi samma sak igen men med mera grav på formen och tempot. I både trav och galopp 5 minuter i varje varv och sen bytte vi, Mycket volter blev det lite här och där så han skulle vara med mig hela tiden.
 
Vid av travningen blev han väldigt tung men vi körde ett "hårt" och bra pass så det är inte så konstigt och som att jag konsentrerade mig på formen med så. Tror aldrig att han har gått i form så länge som igår ;) hahah
 
Väldigt nöjd med passet, sköt att få ett framåt pass och inte bara sitta och nöta i samlad trav och galopp. Nöjd fast att han blev tung på slutet men det är okej. då vet jag att han vart trött och att passet av något ;) hahah
 
Min lilla stjärna. <3
 
Figges vecka:
Måndag(idag): Ridas ut
Tisdag: Ridhuset- galopparbete
Onsdag: Longering
Torsdag: Ridhuset - hoppa lite större hinder( HOPPA FÖR LINDA :D )
Fredag: Rida ut här hemma, mycket galopp
Lördag: ridhuset - markarbete
Söndag : TÄVLING i Åsebo. 110 och 120 reg
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0