Tävlingsdag i sala. . . .

 
 
idag var vi iväg till sala för att tävla lite, debut i 110 stod på schemat bla. :)
 
 
Vi hade en 8 fels dag idag.
 
vi började med 1 m klassen, rev  ut ur en kombination sen ett räcke som jag klantade mig på lite lätt. klämde av honom för tidigt. Vi var inte riktigt lika taggade som vi brukar vara.
I 110 klassen DEBUTEN, fick en betydligt bättre känsla, rytmen stämde och han hoppade jättebra. Rev in i kombinationen, hade lite för mycket tryck in.
sista får jag ta på mig helt själv kom lite fel på hindret innan då ryttaren fick en black out och red på ett galoppsprång mindre och blev väldigt vingligt till sista som vi rev frambommen på. Men han hoppade helt fantastiskt min fina häst :)
 
Är otroligt nöjd över debuten som var väldigt maxad idag tycker ja ;) hihi
 
 
Film kommer senare ifrån 110 klassen :)
 
Nu taggar vi om för nästa helg och hoppas på mera tagg då ;)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0