hopptränat för Linda

idag var vi iväg och tränade för Linda. Äntligen igen :D
 
Började med att öva på lite sidoförflyttningar. Curre jobbade på bra.
 
sen gick vi vidare till att galoppera över bommar på raklinje, variera mellan 5-6 galoppsprång.
 
började hoppa efter de, räck på volt. Fokus på att få med mig Curre hela vägen till hindret och jobba varje galoppsprång.
 
 
sen hoppade vi lite raka och börja linjer som sedan blev till en bana som låg runt  1m , hade en liten trött häst idag. Märktes bra med då fick jag jobba däremot mycket mer och det var bra att jag får hjälp med de me:)
 
Curre var fin ändå fast att han var trött ;)
 
jag måste slappna av i mina axlar/armar mera ;)

även lite planer inför hösten och vintern började knåpas ;) håller tummarna att de blir så skulle vara så sjukt bra på alla plan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0