jobba fredag och solig dag !

 
 
Men detta slog väl inte fel i dag ska de bli strålande sol och 24 grader ;)
och jag jobbar 9 h i dag ;)
 
Bara att vänja sig som att jag jobbar hela sommaren, men vad gör de när ´man älskar sitt jobb ;)
 
Nu på morgonen har jag gjort stallet, haft utsläpp.
Curre mannen fick vila idag :)
 
I går torsdag så var jag ledig. :)
 
började dagen med en sovmorgon ej planerad men blev så ändå, sängen var för skön .
efter sovmorgonen tog jag en lååång frukost och läste ut min bok.
 
Sen begav jag mig ner till Tierp för att slänga soper, tvätta hjärtats bil och ett besök på granngården för lite matköp till totton :)
 
drog till stallet efter de, red curre på volten. vart inte så hårt pass då jag var helt slut, hostan tar på min krafter. men blev ändå ett pass på 40 minuter med lite trava på små volter över bommar och provade på något galoppbyte över bom, gick sådär då curre tycker de är så kul att "hoppa" över en bom så han blir övertaggad. och dom ska ju vara i lugn fin galopp när man ska byta. men fick till någon bra i alla fall :)
såhär hittade jag curre i går ihagen, inte lätt att hitta täcken som passar denna kille xD
han fick slicka i sin burk efter passet men de där med att slicka fin har curre helt glömt bort här är de i stället döda burken för att komma åt godsakerna xD
 
 
när jag kom hem åt jag lunch och sen målade jag staketet, nu är det bara svartmålning kvar sen är staketet klart :)
 
i onsdag hade jag en lång lista att klara av
, men vakande till ett sms som frågade m jag kunde jobba, så panik åka och släppa ut hästarna för jag hade morgon.
 
hem byta om och åkte ner till jobbet för att köra, dock behövde jag inte köra så länge bara till 12 sen klarade dom sig utan mig ;)
 
efter de tog jag tag i min lista:
- promenera med affe.
- trimma runt hagen
- rida/mocka
- dammsuga
- dammtorka
- vika tvätt
-tvätta
- laga mat
mm
 
hann allt i alla fall :)
 
curre red jag ut på, som han fick jobba med att galoppera fort och långt, en svettig och trött hästar efteråt :)
 
i tisdag jobbade jag fm först, sen vart de lunch mys med ewe och ville :)
en otroligt pratglad och glad kille :)
 
sen åkte jag till stallet för att lasträna curre lite, höll väl på i 30 minuter. gick in och ut flera gånger. så nu får vi se hur länge detta håller idag ;) någon som börjar komma i trotsåldern tror jag. i helgen på tävlingen var han lite besvärlig att lasta xD
 
På kvällen var de hoppträning på schemat på tirk.
hoppade banan och curre var duktig.  långa distanser till hindren och lite "titthinder" var med på kvällen övning. övade mycket på att få den där lagoma förhållningen att funka.
 
den var min vecka , nu ska jag göra mig iordning för att snart åka och jobba.
ha en härlig dag i den varma solen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0