tävling i vallentuna 1m

 
 
idag åkte vi till Vallentuna för att hoppa en 1 m klass :)
 
Ska börja med att säga att jag fick lite varningar om att inte åka dit då som hade dåligt underlag på banan, men sen stod det i ryttarmeddelandet att dom hade ändrat. så jag gav de en chans. Aldrig varit där förut.
Dock var de som dom flesta sa inget bra underlag på stora utebanan tyvärr, var riktigt djup och känslan var att man inte fick igång galoppen man bara grävde ner sig, MEN jag hoppas att dom kan fixa till detta för annars var det en riktigt mysig tävling och GRYMT bra anordnat med framridning och framhoppning, när man skulle slussas hit och dit. Gillade det skarp och många klubbar borde bli bättre på de.
 
 
Åter till vårat resultat då ;)
 
 
Vi hoppade felfritt, Curre gjorde ett grymt bra jobb, fick ett JÄTTE språng på 6:an men curre hoppade fint än¨då.
 
Jag är faktiskt sjukt nöjd över Curre idag, inte dom bästa förutsättningarna och på 6:an ja ni ser. han bara hoppar ändå min fina häst :)
Pigg och glad var han idag, härlig att rida :)
 
han är bara för bra nu ska han/vi göra en hoppträning till på tisdag och sen lite massage (välförtjänt)sen ska han trappas ner och få gå i hage på sommarlov i 4 veckor innan vi är tillbaka på banan igen mitten av augusti :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0