Bilmetro horse show

då var inomhussäsongen igång :)
 
i dag var vi på Grs för att tävla 1m och 110 cm stod på schemat.
 
Börjar med 1m klassen, riktigt trevlig banan. Bra byggt fick bra känsla och rytm.
en felfritt ritt satte vi där, kom lite i botten på några hinner annars en bra känsla. En känsla av lätthet.
 
Nöjd med rundan.
 
110 klassen då, 26 fel ;)
började inte så bra på framhoppningen. Fick ingen riktigt bra känsla i början men sen gick de bättre.
 
väl inne på banan så 1:an hoppade han bra, sen började de strula för oss Curre drog sig in till botten på hindren och jag lag en volt på hinder nr 5 för att få en bättre känsla. distans till 6a och 6b 7 galoppsprång men jag fick in 8 blev inte alls bra och vi bröt oss ut, skrittade några steg och tog om de sen igen, efter den volten så hoppade han hur bra som helst. sista hindren 6a till 9.an hoppade han kanon. Lyssnade jättebra på mig fick riktigt fina språng. känslan om lätthet kom tillbaka där. så jag fick igenom de jag ville i början av banan. Så får jag hoppas att de sitter i tills imorgon ;)
 
Men är ändå nöjd över 110 rundan, konstigt nog;) Jag bygger för framtiden och då får de ta tid med vissa saker .
 
 
Nya tag imorgon , då ger vi oss på 110 klass igen :)
 
 
dags att sova kl ringer innan 5 i morgon ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0