Dressyr måndag

igår åkte jag och Curre till Uffe för att träna lite dressyr, det gick jättebra och jag som inte är så jätte intresserad av ren dressyr tyckte att de var superkul och att lektionen gick väldigt snabbt ;)
 
Övningarna var enkla men ändå svåra, vi skulle rak rikta hästarna och jag har Curre mera höger ställd hela tiden ( inget jag märker) så vi fick träna på att korta upp vänster sidan bra mycket och även få ett snäpp mer energi i både trav och galopp. som Uffe sa du måste jobba och göra något hela tiden annars dör han av. Typiskt unghästar sa han, där får man inte vila en sekund ;)
 
men fick även höra att Uffe tyckte att min häst ser mycket trevlig ut och vill ändå göra rätt hela tiden .
Alltid kul att höra :)
 
jobbade mycket på volter med och på medellinjen.
 
Lastningen gick bra, bråkade en gång när vi skulle åka bara sen traskande han på in. Hem var de inga problem alls.
 
min fina unghäst. <3
 
i dag får han vila lite, jobb är de för mig snart ända till minst 22 i kväll.
 
ha en bra tisdag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0