hoppträning för christine igår på ärk

som sagt igår styrde vi emot ärk för att träna för Christine, första inomhus träningen för denna säsong.  en mycket givande träning. Dock blev de en annan ridning denna gång ;)
började med att rida fram ute min "vanliga " Curre ;)
 
när vi kom in i ridhuset vart de en helt annan häst, kändes som han smög sig fram i både traven och galoppen, gick knappt att öka den ;) haha
 
började med att trava över bommar och göra lite förflyttningar galopp på volt över upphöjd bom, sedan lag vi till travhoppning. och efter de galopp på volt med upphöjd bom. Jobbade på att få curre att arbeta framåt ;)
 
sen hoppade vi upphöjd bom ett galoppsprång räcke med bommar på sidan så vi skulle komma rakt över hindret. Curre fick till några riktigt bra språng så jag knappt satt kvar ;)
 
 
sedan hoppade vi trekombinationen åt både hållen. Hade lite svårt i höger varv att bli klar kort ur sväng men sen när de släppte gick det bra :) Fick upp tempot lite . !
 
Sedan lag vi ihop allt till en bana som ni ser på filmen.
fick ta ett extra varav på volten, som ni ser är han inte "klar", hade känslan av att han smög fram där och inte riktigt ville jobba med mig, fick vara övertydlig så blev de bra :)
 
Sen hoppade han bra, en liten rivning bara men inget att bry sig om :)
 
Nöjd med träningen, fick riktigt fina ord av christine. alltid kul att höra :D
 
i morse möttes jag av detta xD
blir lite trött på min häst ibland, han lyckas med de mesta nu förtiden  ;) <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0