vinten är snart här

på med både vinterjackan och tjockvantar i morse när jag cykla till stallet, -4 grader. kallt!!!
 
jobbade till 12 idag. skön dag på jobbet. Trivs väldigt bra :)
 
väl hemma så byttes de om för att åka till stallet, mockade och gjorde i ordning stallet. Red efter de, fick hem vårat nya träns i måndags, bra snyggt :)
 
red som sagt på de idag så vi kan ha de på tävlingen i helgen.
Vi red ut idag, övade på samling och ökning. i både trav och galopp, och i galoppen skulle han verkligen galoppera framåt och sen komma tillbaka. lite väl pigg idag kanske men det gick bra fick fram honom i alla fall ;) skämto så gjorde han de bra i allafall, fast de är super kul att rida ut och är bra framåt. Får nog jobba på detta på volten i stället så vi kommer åt de vi ska öva på :)
 
nytt bett och tyglar, tyglarna var jag sådär nöjd med men jag vänjer väl mig, tyckte dom var lite tjocka. men som sagt mina andra är bra smala istället. kommer nog bli fint de där :)
 
Curre ser bra nöjd ut över sin present, tack mammi :) <3
 
efter ridningen så smörjande jag lite så slipper de bli så mycket imorgon att smörja inför tävlingen på fredag och lördag :D
 
väl hemma så åkte ja till mamma för att hälsa på lite och sen var det matdags.
 
nu sitter ja här vi datorn och vill att klockan ska bli 20 . 00 så jag får poppa popcorn för att kolla på bonde :D
 
ha en skön kväll :)  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0