Nya vecka nya tag

Skriver de hela tiden men skriver de igen tiden går sjukt snabbt . Hinner inte riktigt med . 

I fredag hade jag morgon utsläpp , red en sväng på volten igen. Dressyr . Han jobbade på bra :) 

Efter stallet var de fm jobb som stod på schemat . Sen fredags kvällen spenderades hemma i soffan . 

I lördag skulle vi varit i väg på tävling men hästskötaren blev sjuk så vi ställde in tävlingen . Hoppade hemma istället . 

Började jobba över bommarna på varje kortsida . Sen oxern på volt . Sen upphöjd bom räcke . Räcket låg väl på 120 när jag sluta i alla fall . Han hoppade riktigt bra . På volt hittade vi riktigt fint flyt fast vi hoppade på hackamore :) 

Sen drog jag och Johanna in till Gränby för att shoppa lite blev inte mycket men en trevlig em i stan :) 
Sen på kvällen blev de tacosmys i bultbo . Alltid lika trevligt och gott såklart ;) 

O söndag var de en sånhär slappdag/ hälsar på dag :) 
Men red ut på curre en sväng. Var bättre men kastade sig runt 2 ggr i allafall kändes lovande när ja börja rida men an sprack de ;) 


Någon hittade på höpåsar på vägen ut till hagen och självklart skulle vi slaka hela kakan xD 

I dag måndag började ja med att jobba fm , sen vart de så mycket jobb att jag hjälpte även till med att köra på fm . ;) 

Sen var de bara hem och laga go mat och fixa hästen :) 

Nu är de dags att sova , hörs hej :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0