Påskafton 26 mars !

Lördag lördag, började dagen med utsläpp av hästar och slå på en tappsko på Curre som flög av igår.
han stod så snällt när jag höll på att böka på hoven :)
 
sen gjorde jag iordning honom för att åka till hemmaklubben Ärk för lite dressyrträning :)
Första ordentliga dressyrträningen för mig och Curre. Lite nervös innan men de gick strålande. Visst vi har mycket att jobba på men så fint han gick när jag kom åt honom ordentligt och på rätt sätt.
Lektionen var 45 minuter lång och räckte bra för oss, hade en otroligt trött häst på slutet ;)
Nej för Cissi ska vi rida igen :D
Blir nästa lördag igen .
Mamma filma och jag har gjort ordning en film en den tar väldigt lång tid att ladda upp tydligen av någon anledning . kanske lägger upp den imorgon :)
 
Efter ärk och lite stallfix som jag fick hjälp av mamma med endel , tack <3 
 
så åkte jag upp till tomten och kolla och greja lite innan jag åkte och handla, sen duschen och en liten tupplur innan nattjobb. som jag sitter på nu ;)
 
Lugn lördagskväll, sitter i växeln nu.
 
Vi ställer även fram kl vid 02.00 till sommartid så helt plötsligt kommer kl bli 03.00 och då får jag åka hem och sova :D
 
imorgon ska jag grisa i sängen så länge jag kan :D
 
ha en bra lördag kväll nu :) Sista timmen som är kvar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0