söndag, måndag, tisdag, onsdag och tordag

-hej  hopp
 
här har jag inte hunnit med alls, tiden springer iväg :O
 
i söndags sov jag till 12, när jag vakna vart de en lång frukost/lunch innan jag åkte till stallet och fixa lite :) Blev en barbacka tur :)
senare på kvällen var de middag och svärmor.
 
I måndag jobbade jag hela dagen, 9-18 sen direkt hem och gjorde en köttfärspaj innan jag åkte till stallet för att packa in curre i transporten och åka iväg på hoppträning
kvällens träning :)
Fick en sådär känsla första banomgången men sen höjdes de hopp lite och då fick vi en bra känsla igen :)
Vi hade trekombination på kvällens träning som ställde till de fr många i alla grupper :)
 
kom hem lite väl sent kanske ;) trött tisdag morgon xD
 
i tisdag jobbade jag fm, sen drog jag direkt till pappa för att låna välten och fixade till på banan i stallet. Satt på välten i 2 h xD men bra blev de ;)


Efter de red jag ut en sväng, travde i 30 minuter efter gårdagens hoppträning :)
 
i går onsdags så tog jag sovmorgon ;)
när jag väl vaknat åkte jag till stallet,, Curre fick vila igår.
istället mockade jag i hagen, mycket skit blir de xD
fick lite hjälp också mellan varven <3
på em åkte jag till naprapaten, min rygg är inte okej men men bara att leva vidare xD
 
sen tog jag de lugnt resten av dagen, var bra mör/ont i kroppen efter besöket hos naprapaten :/
 
Idag torsdag, började dagen med utsläpp av hästarna, var kvar i stallet bra längre idag. Red en sväng ut, pigg och tittig häst. men äntligen börjar de ge sig lite tror ja ;)
Sen mockade jag som vanlig och fixade hö. Efter de smörjde jag varenda liten läderrem kändes de som xD Mamma ska rida imorgon så hon ska väl få ny smörjt någon gång inte bara tvärt om ;) Sen fixade jag lite på mina hyller med i sadelkammaren innan jag drog hem vid halv 12 tiden :)
 
krattade lite grus från gräsmattan gjorde jag innan de blev lunch.:)
 
Sen var det bara att börja städa huset, höll på i drygt 3 h. så nu ska varenda dammkorn vara borta ;)
vart lite mat efter de med grabbarna, väl när magen var belåten så drog jag ner till Tierp för att handla de sista till morgondagens "bakning"
 
nu blir de tven resten av kvällen och är svintrött :O
värt att tänka på :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0