Tisdag och onsdag

Då har två dagar gått igen och ja tänker alltid ja hinner blogga sen och wipps så sover jag ;) 

I tisdags jobbade jag förmiddag, efter jobbet stack jag direkt till stallet för att lasta curre och dra till tirk. Träning för Linda stod på schemat äntligen :) 
Bra länge sen nu , men nu är vi äntligen igång igen :D 

Hoppträningen kändes kanon rakt igenom . 

Började trava på volt med bommar , med både kort och långt avstånd i mellan . Curre tittade rejält på bommarna och lyssnade super bra på hjälperna. Sen gjorde vi samma i galopp . :) 

Hoppade lite olika hinder efter de med både kort ur sväng och snäva linjer . Även med lång annridning på . Till slut satte vi ihop allt till en bana . Curre hoppade riktigt bra :) 

Super kul träning :)

Lagom trött kille efter ❤️

Idag onsdag så börjad jag dagen med utsläpp av hästar . Red curre på morgonen, bra nära på att flyga av idag . Hann tänka nu åker jag i backen jag får inte tappa honom . Men på något sätt satt jag kvar ;) ibland chockar man sig själv xD 

Vart "bara" ett travpass idag :) 

Sen hem efter fix i stallet . Innan de var dags att hoppa in i duschen för att åka och jobba :) 

Nu ska jah luta huvudet mot kudden . Klockan ringer 5 imorgon :) 

Ha de bäst  :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0