Här ekar de tomt , dags att skriva lite . . .

Oj vart ska ja börja , många dagar har gått och vet inte vart jag ska börja igen xD 



Jag tar torsdag den 6 april ;) 

Började med utsläpp, alltid lika mysigt att ha hästarna . Gå och greja i sin egna takt :D 
Jag och Hoppe lekte lite i ridhuset , han fick springa löst och ja ställde fram ett litet hinder med :)  

- Lek i ridhuset

Hoppe övade själv på omhoppningsvängar ;) haha 


Sen var de jobb på EM . 


I fredags den 7 april 

Så jobbade ja FM eller ja 6-15 ;) 

Sen efter de drog vi direkt till Uppsala för att hämta vårat kök som dom hade plockat ihop på Ikea . Mycket kartonger blev de 

Hemma runt 20 tiden så då var de bara att packa ur allt och sen dra till stallet för att mocka och nattfodra tog jag på mig då jag var sen till stallet . Så den dagens planering för att rida sprack .;) 


Men vi fick ju ett kök ;) 

Sen i lördags 8 april 

Var de dop för lilla Milo, hjärtat är gudfar så han fick stå längst fram i kyrkan ;) så fint och trevligt dop : D

Efter de fina dopet åkte ja till stallet för att rida , mamma kom me också såklart ;) 


Vi gjorde premiär med att rida på utebanan . Red även med sällskap , Hoppes lekkompis Cosmos hoppade på utebanan så de vart lite fart på Hoppe ett par gånger när cosmos hoppade , nya erfarenheter att vara med om . Men han skötte sig strålande . Han är så cool . Red lite längre då de blev mycket skritt när cosmos hoppade . Men de är vara nyttigt :) 
Tyvärr blev de inget foto eller film från denna premiär ;) 

Sen var de en mysig hemma kväll med god mat :) 

I söndag 9 april 

Så började vi dagen med att vara i huset Kent kom och hjälpte oss med badrummet , men jag smet ganska så fort till stallet med mamma ;) 


Denna dag red vi inne i ridhuset då de var lite mera hinder och hoppning på utebanan . Så vi gick in :D 

Han var duktigt , riktigt stor galopp känns som att de går jättefort xD 
Men vi travade över bommar för första gången 😍 

- Trava över bommar

lite  snett och vingligt men han förstod efter någon gång . Och han gjorde de riktigt bra :D 

Så kul att "börja" med lite bommar : D 
När vi var klara så "red vi ut" 


Sen efter stallet vart de huset igen innan vi drog på 1 års kalas för lilla Freja :) 

I går måndags 10 april 


Fick Hoppe vila efter 2 dagars ridning och sen jobbade ja EM . Efter jobbet var vi i huset till sena kvällen :) 

Börjar närma sig 😍 


Ha En härlig tisdag :D 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0