Onsdag och torsdag

Då var mina två lediga dagar slut  och Jobbhelg väntar. 


I går onsdag så var ja i stallet hela FM , jag tog med mig transporten till stallet för att lastträna Hoppe . Var längesen nu han åkte men de gick fint från början . Vi började med att jag gick med honom in några gånger innan jag testade för första gången att han skulle gå in själv och de gick ju stålande när han väl fattade att han skulle fortsätta själv in :) 

-

Från att inte vilja gå in i transporten till att kasta sig ut ur den så står han nu snällt och väntar på att jag ska säga åt honom att back :D duktig häst . 


Efter denna träningen fick han beta lite gräs . 
Då lag han sig och rulla . 

-

Min knäppa lilla söta häst ❤️ 


Sen fick han gå ut i hagen med luva på sig , så han vänjer sig med den också då han slrig haft de förr ;) 

Inte så jätteglad ;) 

Efter stallet lunchade ja med syster och grabbarna . Vi cyklade till danielsgården i Tierp för där var de 4h gård med sina djur. .  


Mycket roligt tyckte nog både Anton och ville , att få klappa på getter, kaniner, grisar 

Sen vart de huset resten av kvällen . 



Idag torsdag så vart de hela FM igen i stallet . Började dagen med Löshoppning . Från 9-10.30 
Hoppe hoppade bra 

-

Han har härliga framben :D 


Efter löshoppningen fick han beta idag igen ( imorgon går dom ut på sommarbete) 

Sen vart de mockning och kolla på bomträning . Innan de var dags att åka hem och äta lunch runt 13.30 tiden 🙈 väldigt sent för att vara mig ;) 

Städning av huset var behövligt så de vart de på EM . Vika tvätt, hänga tvätt , dammtorka . Nu väntar ja på att Robin ska komma hem så vi kan äta mat börjar bli bra hungrig ;) 

Hoppas att bi får en bra kväll ;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0