Måndagens träning , tisdagens och onsdagens ridning

I måndags var de dags för hoppträning igen, lite mera åt markarbetshållet men travbommar och studs och lite galoppbom innan räcken . 
(null)
Lite galoppbyte över bom och lite småa volter . Dagens pass var kanon . Hoppe var superfin från början ! På slutet hoppade vi en liten banan på tre hinder och låg på ca 110-120 cm ☺️  
Vilken känsla vi hade . Vill ha den varje dag nu när vi hoppar;) 
(null)
Stor guldstjärna till honom på träningen , men ett minus bär vi skulle åka h. Han vill inte åka hem ifrån upplanda 🙈😂 suck bara där han "krånglar" tonårsgrej 🙈 


I tisdag longerade vi bara lite lätt, trav och skritt i 20 min :) lite lätt inspänt . 
Fick hjälp på höskullen idag me ;) 
(null)
❤️ 

I går onsdags red vi ute , vi gick till våran vändplan där vi kan rida ;) tar 15 min och gå dit så bra framskrittning och Sigrid hinner sova ;) dock igår somnade hon redan i stallet när jag gjorde iordning men då vaknade hon innan jag var klar men hon satt så lugnt och kolla på oss :) 
(null)
Vi jobbade på fattningar och igaloppen att behålla balansen och rytmen . Lite slå volter och lite skänkelvikning övning . 
Påvägen hem myste Hoppe och Sigrid lite :) 
(null)


// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0