Onsdag , torsdag , fredag , lördag och söndag

I onsdags longerade jag båda hästarna .

Hopen fick gå ca 20-25 minuter med lite lätt inspänt . 

Lillen longerades i 15 minuter . :) 


I torsdags så red jag Lillen i ca 15 minuter i trav och skritt . Provade även en ny sadel som satt bra äntligen :) svårt me e ponny som är jättekort över ryggen och sa vara en sadel som passar min rumpa 😂🙈 

Hoppe fick vila . 

I fredags hoppade jag och Hoppe lite hemma på åkern .
(null)
Vi hoppade 5 1/2 an och små kubhinder på åttvolt och den lite travhoppning . Allt ganska så enkelt då de var lite blött i backen och ville inte riskera något :) 
Nu åker hindren in och får vänta till nästa vår/ sommar innan vi kan hoppa här igen :) 

Hoppe var riktigt pigg vi hade lite olika syn på hur fort de skulle gå och denna ggr var de Hoppe som ville springa fortare än mig xD bara posetivt tycker ja ;) 

I lördags red jag och Hoppe ut . Vi körde travpaset i skogen så han fick kolla vart han satt fötterna . Vart även galopp på grusvägen :) 

Och sen på lördags kväll rakade jag Hoppe för första ggr i år . De var lite päls 🙈 
(null)
Köpte även ett stalltäcke i tisdag när vi var på ryttarstugan Så de fick han inviga på natten :) 

I går söndags så red vi ut i regn och mörker . Första mörkesridningen för denna säsong :) 
(null)

(null)
Vi körde ett travpass i friskt tempo :) 
Han var pigg och fin :) 

// Matilda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0