Då var fredagen här igen :D

 
då har denna arbetsvecka gått med , idag blir det hemma jobb, lite kontorsjobb(skriva offerter bla) sen blir det oljebyte på min lastbil och tvättning av den inför nästa veckas jobb, den andra lastbilen ska även få vakna upp ur idet idag och sättas igång och bli tvättad ;)
 
sen är det ju fredag så då är det inte jobb längre än till 13 , då ska lilla syster hämtas hem hit. Så det blir väl fredagens lilla överraskning till mat, TACOS ;)
 
Figge då :)
 
I tisdag vilade han.
onsdags: red vi ut vid Untra, vi red på dammarna så jäkla härligt, solen värmde på bra och fåglarna kvittrade för fullt. det var bara att njuta :D
Nu börjar äntligen alla mina ridvägar tina fram, bara en kvar nu sen är alla ridbara igen :D
När jag hade ridit klart så tog jag ur broddarna på figge kände att dom inte gör så mycket nytta längre.
Lite skillnad då, var svårt att få ur vissa broddar ;)
 
I går torsdag så åkte jag till ridhuset med figge, även denna gång stod inte ett ända hinder framme så vi körde ytligare ett "dressyr" pass, eller snarare ett galopp pass, det blev väldigt mycket galopp arbete. När jag kom dit så var det en annan som red och jag hade i bakhuvudet att det skulle vara micke träning där men var osäker när jag åkte dit vilken tid det var, satt mig upp på hästen 5 över 4 och träningen skulle börja kl 17.15 så då ville jag vara där ifrån även med transporten då det vara väldigt mycket vatten överallt och väldigt dåligt med parkering så det fick bli ett snabb pass. nej då men fick skynda på lite i alla fall.
 
Vi tränade på att hålla en stadig galopp och ligga "kvar" där även när det blir jobbigt. dock över jobbar jag honom väldigt mycket när jag känner att det börjar ta emot för honom. men men. vi tränade lite på galoppbyten och förvänd galopp. red på bett och han jobbade på bra. Jag är nöjd med honom :)
 
till mig själv då så i tisdag firade vi både kent och pelle så det var smörgåstårta och kakor i tisdags kväll ;)
 
i onsdags jobbade jag som vanligt, men på morgonen när jag skulle till grusgropen så hade vägen svämmat över.  
Lite vatten då da ;)
 
igår torsdags jobbade jag också såklart, när jag hade slutat så bytte jag däcken på min bil.
Nästan så jag skulle ha medalj, för jag lyckades byta alla däck utan ett ända svordom. stolt ;) haha
 
efter att jag hade varit i ridhuset så sprang jag 4,5 km. så skönt har verkligen inte haft tid att motionera över huvudtaget på hela veckan. om jag inte hade vilja träna efter 21 varje kväll men så roligt är det inte ;) Så i går vart det en löprunda igen :)
 
Ha en härlig fredag :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0