Dumpa honom

just nu ligger jag i soffan och kollar på film. Dumpa honom är det som visas.
 
Jag har precis tagit in mina fina/blöta hästar, tror dom var väldigt nöjda över att komma in efter en heldag ute i regnet .
 
I dag har jag inte gjort mycket alls, det ända nyttiga jag har gjort idag är att jag åkte med figge till ridhuset.
Han blev riktigt trött av dagens övning idag, han var riktigt fin . lyssnade bra på mig in till den sista kvarten då visade han väldigt tydligt att han var trött ;) haha knäppa häst just på ett speciellt ställe så bara stack han ifrån mig jag kunde inte göra något åt det alls. ja herregud vilka "hyss" han har för sig min lilla pålle. Jag red på bett idag och han jobbade på riktigt bra även över övningarna. Han låg kvar och väntade på mina "signaler" fram till dom små hindren. dock blir han väldigt "vinglig" och drar iväg efteråt vet inte riktigt hur jag ska göra för att få bort det, när han dra iväg efter så får han stanna efter hindren och stå still ett tag men han vill verkligen för mycket när det gäller hoppning. Bättre de än att han tycker att det är tråkigt.
 
I stort sett är jag super nöjd med passet.
 
Vilket "slask" väder det blev idag, när jag åkte hem från ridhuset så körde jag om många bilar som inte körde fort över huvudtaget, undra om dom hade sommardäck på ;) misstänker de.
 
Jag skulle ha gjort mycket ute idag men det blev en innedag istället, film har stått på schemat nästan hela dagen efter ridhuset .
 
Jag skulle ha fixat "vinterhagen" och tvättat bilen och transporten men som sagt det blev inte av pga. vädret .
Hoppas på bättre väder imorgon, just nu sa dom på nyheterna att NU KOMMER VÅREN . Den ser jag fram emot :D Välkommen våren NU !!!
 
Min goda mat igår , mums !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0