Figge uppdatering

nu har jag precis
 
kommit hem och satt mig här vid datorn, Figge står nu och äter och myser i stallet efter en bra träning för Lotta  :) en riktigt bra träning men mycket hoppa på volt och få med sig hästen hela tiden och snabbt kom hindren med . nej men en riktigt bra träning och figge var med och på hugget, lite väl på hugget ibland men det gick bra ändå, Jag ska komma ner fortare i sadeln (som vanlig) och bromsa figge mera med sätet än handen.
Siffrorna syns lite dåligt men vi ser i allafall hindren. ;)
 
Vi började med att trava igång hästarna på 1 och 2:an i båda varven och sen samma sak i galopp. Figge var lite "trög" i traven fick honom inte "där" men i galoppen var han mycket finare och hittade lägena bra .
 
sen hoppade vi igenom "kombinationerna" innan vi tog banan.
 
först så räckerna på volt och sen direkt på lilla sockerbitshindret och vidare ut på kryss räcke(oxer på bilden nr. 4) 2 galoppsprång där i mellan och sen vidare på 5 och 6:an 3 galoppsprång 5:an sockerbits hinder. sen direkt efter 6:an så in på volten igen och avslutade efter de :)  Lite klurigt och "tajt" att få med sig hästen efter 6:an men det gick,. och det gick bättre än vad både jag och Lotta hade trott ;)
 
Sen hoppade vi 8, 6 , 5 , 4 , 3 och avslutade på 1:an .
 
Nej men jag är nöjd med dagens träning som sagt fick tillsägelse för min sits och den vet jag om att den inte är bra så det är inget nytt. usch vet inte hur jag ska komma ur detta :P
 
Aja tidigare i veckan då.
Måndag skrittade vi ut i 40 minuter barbacka.
tisdag kom Maja och red med oss så hin fick rida figge och jag nicke. vi skrittade bara :)
Maja och Figge :) <3
Nicke blev lite trött efter ;)
 
i går onsdags så travade jag ut på Figge, mycket att han ska lyssna på små hjälper gick ganska så bra, jag red med bett så jag var nöjd.
 
Nu får vi se om jag hinner slänga in ett inlägg imorgon med ;)
 
annars ha en underbar helg alla bloggläsare :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0