Första ute tävlingen för i år

 
då var första ute tävlingen för i år avklarad.
 
Hemma tävling på klubben en 110 klass lokal.
 
vi fick 8 fel i omhoppningen, allt kändes så jäkla bra i grunden. kände verkligen att nu kanske vi verkligen sätter en dubbelnolla, ÄNTLIGEN men icke. 2 ner i omhoppningen som sagt.
 
Han var stark och het idag, men är ändå nöd över grunden, 3:an gjorde figge ett jättejobb när jag klantade till mig lite.  mellan 5:b och 6, vart det lite kamp men inget märkvärdigt många tog av på 4 galoppsprång men jag ville få in 5 då det var det där emellan fast lite trångt men ville inte trycka av  förmycket då han redan var het och väldigt på
 
.Nu ville jag inget hellre än att sätta en bra dubbelnolla IGEN! ! !
omhoppningen av vi river första i omhoppnigen tryckte av honom stort men på denna höjd SKA han klara av att hoppa så.  och räcket ut kom vi lite för fort in eller ja han hoppar väldigt platt.
 
Men jag är ändå nöjd med grunden som sagt.
 
Det är 2 år sedan jag och Figge startade våran första tävling tillsammans, första tävlingen för figge över huvudtaget :)
 
 
 
 
Lite skillnad på tempot om man säger så ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0