tävling på Jälla

 
idag har vi varit på jälla och tävlat 110 och 120 :)
 
jag börjar med att berätta om 110 då, framhoppningen var verkligen en katastrof, usch ville bara packa ihop och åka hem igen. men mamma fick mig och tänka om och vi gick in på banan och tyvärr fick vi ett skitpet på 2:an men annars är jag super nöjd med rundan.
 
rivningen på hinder nr två tar jag på mig själv, kunde ha "väckt" figge lite mera ;)
 
aja nöjd med rundan i alla fall efter insidenten på framhoppningen.
 
Sen vart det en lång väntan för oss startade i början av 110 och i slutet på 120 ;)
 
så 120 klassen då. framhoppningen var mycket bättre fick en bättre känsla och hade figge DÄR.
Inne på banan så kändes det väldigt bra. han var verkligen pigg och stark ;)
1-3 hoppar han verkligen jättebra. 4:an rev vi, tar på det på mig själv vi fick inte riktigt plats med 7 galoppsprång där imellan och svävade av vägen lite för mycket. men det var en litet pet bara.
sen rev vi 5:a in tar på mig även det själv jag trök av honom "fel"  så han hoppade lite för platt istället för uppåt. sen hoppade han fint , 9:an kom vi lite väl nära men han fixade ut det själv. (hade lite för långa tyglar där)
  
jag är super nöjd med denna runda vi kunde lika bra ha varit felfria idag. Super känsla. dock tycker jag att jag rider SKIT fort men det gör jag inte, detta är ju ett bra tempo xD
 
Nu laddar vi om för en ny tävlingsdag imorgon, 115 står på schemat då, en klass alltså har start nr 38 så jag måste vara på jälla senast kl.7.40 imorgon ;) härligt !
 
 

Kommentarer
Postat av: Carolina - Beridare på Stall Assla

kul att du är nöjd!

Nu är det sista chansen att tävla om ett Amigo Mio fleecetäcke! Anmäl dig om du inte redan är med vettja!
http://asslatjejerna.blogg.se/2013/march/var-tavling.html#comment

2013-04-08 @ 10:07:15
URL: http://asslatjejerna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0