tävlingen i går söndag på Jälla.

Nu kommer rapporten för gårdagens tävling.
115 klass stod ju på schemat och jag hade en väldigt het häst på framhoppningen , men fick till många fina språng där.
 
Inne på banan så vart han väldigt stark och ville inte riktigt lyssna på mig som ni ser i filmen här nere. När figge inte lyssnar på engång så är jag tyvärr väldigt snabb på att ta upp händerna och försöka bromsa honom så istället för att sänka handen och jobba därifrån men men .
 
 
 
vi river 1:an som ni ser vet inte riktigt varför vi river detta. kan vara för att jag stör honom lite med min hand men det ska inte störa honom tycker jag ;) Jag skulle behövt startat 2 klassen för att Figge kanske skulle kunna vara någorlunda lugn ;) haha
 
aja vi kämpar vidare men jag är ändå nöjd, visst kan jag ändra och träna på mycket men man är ju aldrig fullärd . !
 
Denna bild är från 110 klassen i lördags
och denna är från 120 i lördags, det finns lite marginal. denna oxer hade jag väldigt respekt för när jag gick banan, men det gick ju bra :D
 
Jag ska beställa någon bild vet inte vilken/vilka än ska vänta med att välja tills 115 klassens bilder också har kommit :)
 
detta var våran sista inomhus start för denna "vår". nu börjar ute säsongen och nästa tävling är på hemma klubben ÄRK den 27 april. känns lite konstigt att utesäsongen redan börjar med tanke på att det är så mycket snö kvar. menmen våren och sommaren kommer väl den med , får vi hoppas ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0