Lite livifrån mig nu då

 
Figge blir riden varje dag nu igen som jag skrev i förra inlägget.
 
I onsdag hopptränade vi för Linda, han var riktigt fin och vi hoppade lite trekombination och en mini bana på ca 125 cm . Fick en bra känsla. måste bara skärpa mig med att vara kall och vänta och lita på att Figge klarar det mesta även om vi kommer tokigt.
Roligt att träna för bästa Linda igen.
 
 
I tordags så tog jag med mig figge på min springtur så det blev en jogging tur på ca 4,5 km. Lagom dagen efter ett bra hoppas :)
 
I går fredag så red jag på gräsbanan här hemma och hade markarbete med mycket  bommar och små hinder. Mycket jobb på volt och få honom att aceptera att går i form även här hemma ;) Lite svåriden hemma här inte alls lika fin som han kan vara på träning men det vet jag om så det är bara att jobba vidare :)
 
igår han jag även med en tripp till Valbo med Johanna :) Blev lite handlat.
Lite saker som kom med hem från hööks.
 
Nu har jag sagt hej då till min kära ridhjälm som jag har haft i snart 7 år tror jag, många smällar har den varit med , skulle nog ha bytt för längesen men men nu är den utbytt i alla fall:)
 
(denna hjälm på bilden)
 
Nej nu ska jag sätta fort på min dag, hästen ska ridas och avgassystemet på lastbilen ska bytas innan kl 17 :P
 
Ha en härlig lördag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0