Hoppning nu på morgonen

Idag så åkte jag och Figge till ridhuset på morgonen och hoppade lite :)
 
Började passet med ett ordentlig dressyrpass i 30 minuter, skänkelvikning i galopp gick betydligt bättre idag ;) han var superfin och rida lite het på gröten, men på ett positivt sätt :)
 
sen började vi med att rida över en bom på volt både i trav och galopp.
sen lag vi till räcket fast på lägre höjd, och tog även oxen i andra varvet. Båda hindren låg typ på 70 cm när vi började värma upp.
 
Sen hoppade vi fem och en halvan, han hoppade riktigt bra och hindret ut slutade på 150cm  på slutet. jäklar som han hoppade :D
Min häst är 160 cm ;)
 
på slutet lag vi till lite mer hinder, först tog vi fem och en halvan sen vända igenom ridhuset över bommen byta varv och så tog vi räcke och oxen 14m 3 galoppsprång oxen ut slutade på 145 cm. och räcket in låg på 125 cm . Jäklar som han hoppade idag, riktigt fina språng. Han taggade verkligen till, red på mitt vanliga raka bett med :) Synd att han inte mun håller för att rida på det varje dag :/
 
Supernöjd över min fina häst <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0