hoppträning för Linda E.


 
Igår eftermiddag åkte jag och figge till Björklinge för att ha lite markarbetsträning .
 
Vi började med att hoppa ett litet plankhinder med både bom framför och efter, ha hästarna i samma galopp hela tiden, efter det hoppade vi en lite gymnastisk bana.
Vi började med det lilla hindret från vänster och sen över dom två bommarna ett galoppsprång i mellan och sen 2 galoppsprång in på studsen och 2 galoppsprång tre galoppbommar med 1 galoppsprång ii mellan och sen planket ut vänder till höger och fortsätter över dom 3 galoppbommarna och sen in i studsen och över dom 2 bommarna och ut på planket vände vänster efter det och över dom 2 galoppbommarna och sen vidare och så satt vi och nötte tills vi gjorde det strålande.
 
Figge fick lite bråttom i studsen några gånger men annars gjorde han allt strålande bra :)
 
Efter det skippade vi bommarna och satt och red som en 8 över hindren.
 
på slutet satt vi bara och nötte över plank plank på kortsidorna. Så bra galopp inte att han drar iväg efter hindret, ha balans genom kurvan och mot hindret.
 
Figge var riktigt fin igår, han är bäst min lilla prins när han känner att ryttaren inte mår helt hundra. han vet verkligen hur man gör en tjej glad :)
 

Så har jag anmält oss till årets första tävling 2014!!!! :D
LÄNGTAR INTE LITE REDAN :D <3
Snälla bli februari nu !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0