Måndag och tisdag


 
I går måndag var det lite jobbigt att jobba var lite lätt trött ;)
 
När jag kom hem lagade jag mat och sen klippte jag äntligen hela figge igen, som att jag köpte en ny maskin i lördags :)
God jul Matilda önskar Matilda ;)
 
Hoppas att jag har bättre tur med denna klippmaskin än vad jag hade med den andra. dock var det väldigt mycket billigare än denna.
Högst upp till höger är hur han såg ut innan :)
Nu ser han äntligen ut som en tävlingshäst igen :D
Efter klippningen så red jag ut barbacka, fick dock hålla i mig då det blåste ute lite och då passade figge på att vara rädd för det mesta ;)
 
Idag tisdag har  det varit jobb som vanligt.
 
Efter jobbet gjorde jag mat igen ;) ( vardagarna ser lika ut, jobb, laga mat och fixa hästarna)
 
I dag åkte jag och Figge med Linda och Dylan till ridhuset, gud så fin Dylan har blivit jag har inte sett honom på några månader nu. kommer bli kanon bra de där :D
Figge då, han skötte sig hur bra som helst, jobbade på bra. vi rullade på lite travbommar och små hinder till en början, fokus på att vara mitt över hindren och bra väg före och efter.
 
sen höjde jag upp räckerna till typ 110 -120 höjd och hoppade tre räcken efter varandra och jäklar som han tände till. Så jäkla fin han var idag. Ville inte sluta hoppa :D Vilket sug men ända otroligt lydig på ett rakt bett red jag me :D
 
Slutade passet med ett otroligt leende på läpparna :D
 
 
Nu är det dags att sova ny jobb dag imorgon :)
 
God natt :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0