Måndags kväll och känns som huset ska blåsa bort

Måndagen har gått fort! 

Red Figge på eftermiddagen på åkern, jäklar så mjukt det var på vissa ställen. Han skötte sig okej det blev ett ordentligt markarbetapass vi tar upp mera imorgon när vi åker till ridhuset. Men han var okej att rida, blåste rejält. Han hade riktigt svårt att göra skänkelvikning i galopp åt vänster håll stod typ bara och studsade på stället fick börja om och ta typ 3 galoppsprång åt sidan och sen bryta av och arbeta oss längre och längre åt sidan . Vi tar upp det imorgon igen med lite jämnare underlag med ;) 

Sen har jag läst i min bok och vikt och hängt 2 maskiner tvätt. 

Nu på kvällen när jag tog in hästarna så kom jag på hur sexig kag känner mig varje dag ;) 
Eller inte , tur att man bor på landet alltså ;) fy!! Haha

Nu blir det snart mordet i Sandhamn och sen sängen :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0