Ridhuset på morgonen igen

 
 
stack i väg till ridhuset idag, passade väldigt bra då det regnade supermycket som sedan gick över till snöslask. Så jag är nöjd att jag valde det idag ;)
Idag körde vi styrka , figge hade väldiga problem med ett hörn i ridhuset och går inte att trava eller galoppera förbi det utan att han kastar sig, men i skritt går det super bra och i vänster varvet går det hur bra som helst. Så jäkla knäpp ;)
 
Som ni ser på min ritade bild och den jag har tagit på kortet så gjorde vi lite styrka idag, med galoppbommar och hinder med både bom framför och bakom. Körde denna övning på en åtta, Figge gjorde detta superbra. Skulle kunna ha suttit och nött hur länge som helst, så jäkla kul när han är såhär. Dock ska jag ju sluta när han gör övningarna så jäkla strålande så. aja. Han var verkligen med mig hela övningen igenom, dock ville han rusa iväg vissa gånger då vi inte kom perfekt på bommarna innan det lilla hindret så det var bara att ta tillbaka och hitta balansen igen och köra vidare innan nästa "hinder" kom.
 
Men som sagt han var superfin idag och det är verkligen kul att se och känna såhär bra resultat av något vissa dagar ;)
 
Figge är en underbar häst, undra om jag kommer få en såhär snäll och lugn nästa häst vid hantering. När jag byggde fram övningen idag så gick han runt i ridhuset och kollade lite och sen när det var dag att plocka bort övningen så gick han omkring i ridhuset igen och strosade, självklart var jag själv i ridhuset ;) så skönt att veta att han är så lugn och finner sig verkligen i det vi gör, hettsar väldigt sälla upp dig.
 
om det rasar snö från ridhuset när han är där i och det bara dånar och dom andra hästarna i ridhuset får spel så fortsätter figge jobba på i alla takt och kollar bara lite på vad dom andra gör ;)
 
Min prins är bäst <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0