Snön smälter bort

 
 
Jaha då var det bar mark igen då och jätteisigt i hagarna, stackars Nicke får slå på honom skor snart om det inte kommer snö.
 
Jag har fortsatt varit sjuk, febern gav väl med sig helt i fredags men har fortfarande svårt att andas ibland och har ont i halsen, en vecka sen det började nu. så har gått på iprem och Alvedon sen dess det borde ge sig snart tycker jag, så tråkigt att vara täppt..
 
helgen har varit lugn, var med figge till ridhuset i lördags morse med Linda och Dylan, bådas hästar hade nog lite för mycket enerigi ;)
 
efter det gjorde jag klart stallet och åkte sen vidare till Tierp, handlade lite mat och sen hem till älskling, lagade lite matlådor till honom och julpyntade lite ;)
Några fina tomtar är framme i alla fall och till helgen kommer granen in :D
 
efter det var jag iväg och firade farfar på hans 81 års dag (fast han fyllde i går söndag)
 
sen hämtade jag äntligen upp älskling som hade varit borta på firmafest i våsterås, så på kvällen fick jag honom för mig själv ;)
 
I går söndag skulle jag ha varit iväg och löshoppat figge men då jag fick ett medelande av hon som höll i det att det var isgata på vägen ut till henne så hoppade jag över det då jag inte vill riskera något, får inte hända figge något. Så kommer det ju flera chanser. ;)
När jag väl var hemma så regnade det så figge fick en vilodag, tror inte han klagar !
 
När jag kom hem till älskling igen så bakade jag lite bullar och sen lagade vi mat tsm :)
 
Nu idag har jag gjort färdigt stallet är bara ridningen kvar och sen har jag fixat i hagen så allt är klart för vintern och snön , men sen orkade jag inte så mycket mer så nu är jag inne och vilar en stund innan jag går ut och rider Figge.
 
 
Trevlig julafton gott folk ;)
eller inte :(
 
JAG VILL HA SNÖ !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0