Fredagen rullade på fort

 
I går som vart inte dagen som planerad men jag hann med allt jag skulle göra i allafall men blev klar med allt halv 10 på kvällen ;)
 
från 6 till 13 tiden var jag upptagen med annat, sen när jag kom hem så fixade jag grannens hästar, mockade åt mina egna och kl 16.30 stog jag på aktivera för att träna bodypump. shit så härligt :)
När jag kom hem så åt jag mat och efter maten drog jag iväg med figge till ridhuset, hoppade med honom där 120-125 bana hoppade jag. Gick riktigt bra och Figge var riktigt duktig fast jag klantade till det ibland, i går kändes inte 120 så högt. Det är väldigt skönt att känna de:)
Kom hem från ridhuset kl 21. då nattade jag hästarna och lindade på Figge back on track:)
 
Som sagt dagen gick i ett, MEN jag hann med allt jag ville fast lite senare kväll än vad jag hade tänkt men men.
det fick bli fredagsmys i ridhuset med min bästa istället för att slappa i soffan ;)
 
I dag lördag så började dagen med att vi var insnöade, lyckades komma ut med bilen och ta mig hem till johanna för att klippa Ronja.
Eller ja Johanna tyckte att det var väldigt roligt att klippa så hon tog över ett tag där ;)
 
Sen drog jag vidare till gävle för att köpa kartonger och pizza grejor.
Men det bliv lite mer än det i korgen ;) hahah som vanligt. xD
 
När jag kom hem tog jag tag i det jag har viljat gjort länge, nämligen att ordna upp och skriva upp alla "hemma flytta från grejor" jag har ligger överallt och ordna upp dom i olika kartonger.
det är inte så mycket som fattas kan jag säga ;)
 
Sen gjorde jag och pappa egen pizza och det blev väldigt gott :)
 
Nu sitter jag och väntar på att det ska bli hoppning på daton :)
30 minuter kvar ( 19:54)
 
Figge fick vila i dag pga vädret och det förtjänar han efter gårdagens hoppning :)
 
Har lite hackamore problem med Figge, skulle vilja ha tag i ett liknande som detta, då det jag har nu nyper honom i kinderna. Eller några lappar som man kan sätta på hackamoret vid kinderna så inte det ligger emot Figges hud. Får fundera vidare. Jag hoppas att ryttarstugan kan hjälpa mig med detta. :)
 
ha en underbar lördagskväll, nu är det bara 26 minuter kvar till hoppningen och 3 minuter kvar till melodifestivalen. vilken ska man välja ? Lätt, hoppningen såklart :D
 
Hejs. !!!
 
 

Kommentarer
Postat av: emma

Jävlar vad med saker! Men du ska se att allt ekonomiskt löser sig gumman!

Pusss

Svar: ja det är en hel del saker ;) jo då med tiden så gör det väl de ;) pööösss
Matilda Wiberg

2013-02-18 @ 14:26:04
URL: http://ewredh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0