Härliga måndag, sista måndagen i Februari. !

Att hålla på med hästar är ingen billig "lifestyle" utan dom kräver mycket tid och framförallt kräver dom pengar. haha
Men när man är på tävlingar och det går så bra som det gjorde i helgen för mig och Figge känner man verkligen att det är värt ALLT! Att inte kunna ta en extra resa till ett varmare land bara sådär eller bara dra i väg över huvudtaget.
detta liv är det jag och många andra har valt, dock har vissa lätte än andra att ha sina hästar. men så är det ju med allt annat med.
 
Jag är nöjd med mitt liv med min lilla prins och i dag har jag tagit bort annonsen för Figge och nu ska vi ha härliga månder/år tillsammans och utveklas.
Den sista tiden har det verkligen känns som allt börjar falla på plats och då är det så värt det att kämpa och hade väldigt tufft vissa månader.
 
DETTA KOMEMR ATT BLI ETT KANON ÅR !
 
Hoppas på många fina rundor och många placeringar iår ;) <3
 
Åter till måndagen som är den sista för månaden februari.
 
Idag är dagen lite oplanerad då det är lite oklart hur den ser ut ska försöka ringa lite samtal och se ;) heheh
 
Grannens hästar ska motioneras i alla fall och figge och jag tar nog en tripp till ridhuset idag. :)
 
 
I går söndag då har jag inte skrivit något om än. Jag började dagen med att skitta en härlig tur med annica och jessi. våran tur tog hela 1,5h ganska så genom frusen när man kom hem, men det var härligt ändå ;) haha
Jessi och Figge i sommras :)
 
sen när jag kom hem så slängde jag i mig lunch för att sedan åka till lämpersbo och hjälpa Linda med Dylan. Han skötte sig riktigt bra och Linda red med, och överlycklig för att sitta på hästryggen igen efter ett långt uppehåll pga barn :)
Linda och Dylan sommaren 2012.
 
Sen åkte jag till Ärk (hemmaklubben) för att ha tävlings möte. Vi söker sponsorer till våran klubb så om du är sugen på att sponsra så hör gärna av dig ;) allt är välkommet, pengar, saker, matrial. allt som en ridklubb kan behöva :)
 
Sen när jag kom hem så vart det lite husliga saker gjorda.
 
Nej nu är det väl dags att ta tag i dagen. Sen promenad med Kitty ska jag ta nu på morgonen innan jag tar hästarna :)
 
Ha en härlig kylig måndag, och nu kommer solen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0