Hoppning med Figge

I dag fick vi med oss mamma till ridhuset så då passade jag på att hoppa Figge lite mera. Lite mer bana. Han var pigg och ville göra allt så fort, han tyckte att det var jättekul att hoppa lite mera och större :)
 
Först började jag med att hoppa lite studs, gick super bra. :)
sen hoppade jag lite linjer innan jag hoppade bana.
Dock filmen som ligger under här är de sista sprången vi tar, Oxer väldigt kort ur sväng, sen 5 korta språng till räcket som ligger här på 130 cm lite drygt. Min sits är inte den bästa men Figge och jag har inte hoppat ordentligt på ett bra tag nu så är lite ringrostig ;)  Figge hoppar super fint på oxen in och kommer lite nära på räcket ut men löser det riktigt fint ändå :)
Hoppade även en trekombination åt båda hållen.
 
 
Kändes skönt att hoppa lite mer ordentligt, hade väldigt tur att alla hinderen stod framme när jag kom till ridhuset så slapp jag släpa fram alla ;) hahah
fina framben där :) bilen är tagen från filmen därav dålig kvalitet.
 
Men set var super kul att mamma följde med så hon kunde filma lite, även om inte alla filmer blir så bra så ser man i alla fall vad man ska träna på mera. annars känns det bra men ser inte så bra ut. nu får man det svart på vitt ;)
 
Öva på:
- komma fortare tillbaka efter hindren med mitt överliv.
- hälarna ska NER, inte vara ute och flyga
- att inte stanna upp i kurvorna, ska träna på att få ett flyt.
- VÅGA slappna av
 
Lite saker som jag ska träna på ;)
 
Aja är super nöjd med Figge idag :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0