Tävlingarna är igång, tävlings debut för 2013 avklarad.

Idag var jag och Figge SJÄLVA iväg på årets första tävling :)
 
I 110 klassen så fick vi ett ner i grunden men gud vad fin han var. Vilken ridbarhet jag hade på Figge :D
Så jag är verkligen super nöjd med honom fast att vi hade ett ner men vad gör det när hästen är så fin;)
 
 
Sen fick vi rycka in och rida lagklassen, jag har aldrig ridit i lag förut men fick som sagt rycka in då dom hade man fall. OCH i lagklassen satte vi NOLLAN :D Även i denna klass var han super fin. Lite mer taggad kanske i denna;) hehh
 
 
Är vekligen super nöjd med dagen. Vilken häst han är. som sagt åkte han och jag själva och det är inga problem alls, han står så snällt när jag klär på honom. Fast jag lånade min kompis Johanna´s hästskötare när jag skulle gå banan till 110 klassen då jag hade startnummer 3 . Så figge var tvungen att vara ur transporten redan då . men det gick super.
 

 

Vilken blodad tand man fick nu för att fortsätta tävla detta år ;) detta ser mycket lovande ut !!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0