Våren försvann

 
För någon dag sen kändes det som att våren var på gång men nu yr snön och det blåser kraftigt utanför fönstret här hemma.
 
Bloggen har varit lite prio sisst nu några dagar då min dagar har verkligen flygit iväg.
 
I måndags till i går (onsdags) så har jag jobbat på skolan, som både lärare och fritidspedagog ( stavning) det är verkligen super kul att jobba med dessa barn. Jag har varit på aspen och hoppas att jag även får testa på att jobba både i söderfors och mehedeby :)
 
Så jag har jobbat till 16 varje dag och sen ska min häst ridas och mat lags så det finns inte så mycket tid för daton ;)
 
I tisdags åkte jag med figge till ridhuset och körde verkligen ett hårt markbarbetes pass med honom, han vart väldigt svettig och jag fick igonom väldigt bra . Fina totto :) När jag kom till ridhuset så va det en till där men hon slutade rida efter jag hade tidit i 20 minuter och sen när jag precis hade ridit klart så kom det 6 stycken som skulle rida så väldigt bra tajming av mig där ;) haha
 
i dag torsdag ska jag inte jobb i skolan utan nu ska jag hoppa på mitt andra "jobb" rida grannen hästar i blåsten får se om jag bara logerar eller inte, beror på hur dom reagerar på blåsten :)
 
Nej nu är det dags att sätta igång dagen :)
<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0