en riktigt hästdag

Idag blev det en riktigt hästdag. gick upp vid 8 och sen dess har det gått i ett idag. Har även gått med Kitty i 1h, Men sen har jag hållt på med 4 st hästar. ridit alla 4. Tre rider jag åt en annnan och efter att jag hade ridit dom så tog jag transporten och latade min totto och drog till ridhuset.
 
Vägen till ridhuset var verkligen blankis. shit vad sakta jag åkte sista biten.
 
Figge var riktigt fin idag, det stod hinder frame så jag bestämde mig för att hoppa lite. lite lydnad i början och hoppade på en liten volt. han var riktigt fin och lydig. Jobbade på bra. sen hoppade jag en lite större oxer som var lite bredare så han fick sträcka ut och hjälp vad han hoppade bra och vilket sug han hade mot hindret. HAn verkligen älskar att hoppa det märktes väldigt tydligt idag. Nu när nyår är förbi så jag vi komma igång med hoppandet ordentligt efter lite jul ledigheter.
 
Det var riktigt kul att rida prinsen idag.
Avslutade passet med att jobba honom ordentligt i traven.
 
Nu har jag precis ätit och är super trött, i natt kommer jag sova gott.
 
Imorgon börjar vi om igen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0