Hästar och åter hästar

 
Mina dagar just nu och ett bra tag framöver kommer för det mesta bara bestå av att rida 4 st hästar. 3 st är mina grannes hästar som jag kommer rida varje vardag. Ska försöka att hinna med dom innan 12 varje dag. så att jag kan få em med mina egna :) och till annat,
 
Så efter att jag hade ridit grannens hästar så tog jag Figge i transporten och åkte till ridhuset, blev lite hoppning idag igen. först mest bara lydnad att hålla samma galopp och låta hindret komma till oss. Han var kanon fin, lyssnade jättebra. sen avslutade vi med att hoppa en större oxer. oj jäklar vad han hoppar. Han verkligen älskar att hoppa, det märks så tydlig när det blir lite högre, vilket sug han har till hindret. JAg älskar de : )
Jag måste bara säga att i tisdags när jag var med figge till ridhuset så var det ju plusgrader, och vilka dån det vart när snön gled av ridhustaket, men Figge jobbade lungt vidare fast det rasade snö hela tiden.
 
Nu har jag precis kommit in och är super trött, kan säga att det gör super ont att halka omkull och slå i bakhuvudet :/ Allt gick så jäkla snabbt. ajaj
 
Igår red jag såklart grannens hästar , efter det skrittade jag ut på Figge barbaka i 40 minuter. så skönt att bara sitta där och inte behöva tänka ;) hahah
 
Sen åkte jag och handlade mat och gick även en timme med kitty, skönt med långa promenader :)
 
På kvällen mockade jag ur Figges bädd och lag in nytt spån, tre hela spånbalar gick åt. Vad mycket frächare det blev på engång :)
Jag hade även en liten mus som följde efter mig i stallet, måste ha varit sjuk :/
stackars liten :(
 
aja nu ska jag väl ta och tänka på att laga mat :)
 
Ha det bäst:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0