Nu går det fort

Dagarna bara springer iväg gårdagen alltså torsdag blev en fullspäckad dag.
 
Som jag skrev innan så blåste det väldigt mycket på morgonen eller ja hela dagen blåste det väldigt mycket och snöade.
 
på morgonen fixade jag bort julen så nu är det julfritt här hemma och till och med nya gardiner sitter det i fönstren. Jag gillar inte att byta gardiner eller att stryka . men men det måste göras ibland . höll på men det fram till lunch.
 
efter lunch gick jag och fixade grannens hästar, longerade 3 st i stormen och jäklar vad dom sprang ;) men tillslut blev dom trötta och det märktes idag ;)
 
Sen red jag ut på min lilla häst när jag var klar. vi skrittade ut i stormen i ca 30 minuter bara för att han skulle få röra på sig efter onsdagens hårda pass i ridhuset. Jag red barbacka, vi mötte tom timmerbil och en traktor som blinkade och plogade(lät väldigt mycket) men Figge brydde sig inte ett dugg. Själv trode jag att det skulle komma något ryck som att det blåste så mycket men inte ett dugg. Han är så trygg att sitta på min polle :) sen kan han istället bli rädd för en sten ;) hahah
Såhär kan det se ut ibland när Figge är färdig trimmad för dagen , belöning på engång det gillar han ;)
 
idag fredag så fixade jag hästarna hos grannen på morgonen, det gick väldigt bra. Kulan som ena heter travade jag till och med på idag. Jätteduktig. dom andra två var också duktiga. skötte sig jättebra. Sprang av sig allt igår ;) haha
 
Efter det slängde jag i mig lunch för att sen ta och åka till ridhust med Figge. Som tur var hade det varit träning där kvällen innan så mycket hinder stod frame och vi hoppade lite studs, som han fixade galant. sen hoppade jag en linje några gånger och sen fick vi ställskap i ridhuset så då slutade jag hoppa. Men han är lika taggad fortfarande i hoppning,. Skit kul tycker jag att de är :)
Sen jobbade jag honom i galopp, han slappnade av och jobbade på bra på slutet :)
 
När vi kom hem var det bara att fixa klart stallet och byta om till träningskläder för att åka ner till tierp och träna body pump. Kändes väldigt mycket i kroppen idag(sen träningen i onsdag) men härlig känsla nu efter. jag är skönt trött nu :)
 
Nu ska jag ta och göra lite popcorn och kolla på tv. ha en trevlig fredag :)

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej! Kul att läsa om din fina häst :) blir lite nostalgisk då jag själv hade egna hästar i c.a 15 år!
Lägger din blogg bland mina favoriter :)
Lycka till med hästeriet och bostadsletandet!
Mvh Tina

Svar: hej tack så hemskt mycket, kul att du gillar min häst och det jag skriver.
:D
Matilda Wiberg

2013-02-02 @ 11:08:34
URL: http://www.tinan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0