Ridhus med Figge

Idag åke jag, maja och figge till ridhus.
 
Jag passade på att hoppade figge lite mera när jag hade hjälp med mig så att man kan höja upp hinderna lite.
 
Figge var fin på framridningen, gick i bra tempo och form.
 
Hoppade fram till lätt på små hinder och sen hoppade vi mer som en bana. Hoppade banan lågt några gånger och sen vart den lite högre. Hoppade en 120-135 bana på slutet och jäklar vaf han hoppade. Han hoppade mig nästan ur sadeln på den stora maffiga oxen som låg på 135 på slutet :)
 
Maja tog lite kort få se om jag får några sen eller inte ;)
 
Figge var riktigt på hugget idag igen det märkt att han tycker det är superkul att hoppa och det är bara att följa med honom. Även så har jag ju hoppat dom 2 senaste ridhus besöken för at han ska få hoppa av sig lite men det verkar hålla i sig. Han verkligen suger tag i hindren och vill hoppa . Super kul att sitta på honom då :D
 
Maja red även honom lite på slutet, hon har inte ridit på ett tag nu så hon tyckte att det var superkul.
 
Imorgon blir det en ridtur här hemma och på måndag igen blir det en tur till ridhuset på måndag (markarbetespass då).
 
 
Nu ska jag dra till mamma och äta lite mat. ;)
 

Kommentarer
Postat av: Maja

... och superjobbigt ! haha :) men det tackar vi för :) . jag ska se på bilderna om det är något att ha , isf mejlar jag dig dem nån dag :) är dock väldigt fullt upp just nu ... ^^ det var roligt att följa med och glad att jag kunde hjälpa till :) .

Svar: ingen att tacka för ;) ja gör gärna de, så får vi se om det blev något bra på när jag hoppade högt ;) ta det när du har tid du :) <3
Matilda Wiberg

2013-01-08 @ 23:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0