The Fighter Vg -Till salu

e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4) e.Robin Z- Labrador ca 161-162.
Han vill alltid göra sitt bäst, vill inte riva och hoppar allt. Har debuterat 120 klasser 2012
och tränar 130 banor hemma. En häst för dig som vill klättra upp i klasserna.
Han har fått fina lovord av Peter Eriksson. Helt okomplicerad i all hantering
som lasta, sko, duscha, klippa, vara på tävling och träning.
100 000 kr
 
Detta är våran debut i 120 reg. 4 fels runda.  Lite dålig kvalitet på filmen. Känslan att gå imål med denna debut i ryggen, så glad och stolt tror jag att jag aldrig har varit. Vilken klippa han är.
145 cm hemma .
 
Jag har ju min prins ute på anonns och jag kommer inte släppa honom om det inte känns hundra rätt med den nya ägaren. Jag har inte bråttom att bli av med honom. Vi tar dag för dag och om han är kvar i mitten av februari så kommer vi börja tävla igen så smått tills han blir såld.
 
Figge har en speciell plats i mitt hjärta han är inte som alla andra hästar, han är så roligt att ha att göra med, han har sina egna knep på saker och ting. Han tex sträcker sig varje mogon i boxen om han inte hinner det där så blir det på väg ut till hagen. Han är skit cool för att ha fullblod i sig. Reagerar inte på mycket om han gör de så är det för att "busa " till ridningen lite då han vill att det ska häna saker. Han är bara för go.
 
Anledningen till varför jag ska sälja honom är för att jag vill kunna flytta hemmefrån så småningom här i vår/sommar, och kommer då inte ha råd att ha häst i början. Men som sagt jag har inte bråttom, allt ska kännas rätt med den nya ryttaren.
 
 
Här är våran första start tsm. Första tävlingen någonsin för Figge. Felfritt och allt :)
 
Vi har haft 2 underbara år tillsammans jag och Figge. Min kämpe, när han kom till mig kunde han knappt galoppera och hoppa. Han hade bara varit på hoppträning 5 gånger.
Så vi har haft en väldigt stadig kurva uppåt. från att inte alls ha startat en tävling för 2 år sedan till att i dag hoppa fina 4 fels rundor i 120 regional klass. 5 stycken 120 starter har vi kunnit med under 2012 då vi debuterade både i 115 och 120 då. Den 16/6 debuterade vi tsm 120 för första gången i våra liv. Steget från att rida avd b unghäst klasser till att rida avd a tävla mot dom "stora" hästarna tog vi i början av 2012.
 
Det spelar ingen roll för Figge vad det är för väder på tävlingen han kan hoppa på genomblöta banor, inga problem i hällregn har vi med tävlat och det spelar ingen roll alls. Han tuffar på i vilket väder det än är :)
På denna tävling som detta fotto är taget regnade det verkligen hela dagen, vi var genomblöta när vi satt oss i bilen påväg hem. denna tävlinga skulle vi debutera 120 med, men började tveka på underlaget men vi körde. Jag sa till mamma om det känns förjäkligt kan man ju alltid gå ut men det behövde vi inte göra han hoppade kanon.
 
Han är helt galen att ha med sig på tävlingar, eller inte ;) Han står gärna och sover mellan klasserna ;) <3 Bildern säger väl en hel del !
Våran saga tsm<3

Kommentarer
Postat av: Mamma

Finaste och duktigaste prinsen <3

Svar: <3
Matilda Wiberg

2013-01-13 @ 19:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0