Usch kallt i dag igen. - 17

Kallt kallt idag igen, då är det ingekul att vara ute men vad ska man göra när man måste ut i kylan. en inne dag hade inte varit helt fel idag.
 
Nej nu ska vi inte klaga , det är tisdag och som vanlig har jag lite hästar att sköta och sen ska jag väl tvinga mig ut på en promenad med Kitty. Bara att klä på sig ;)
 
 
I går så skötte jag ju grannens hästar dom skötte sig bra. gick ganska så snabbt hade bara två att motionera. (även idag) '
Sen red jag på min egna, han var pigg. ett travpass fick det bli till untra och tillbaka, lagom tur.
 
Efter lunchen gick jag en timme med kitty , ganska kallt i början då jag valde en lite fel jacka men efter ett tag blev det helt plötsligt ganska så bra på jack fronten .
 
Sen hjälpte jag pappa lite med tvättmaskien, efter det åkte jag till tierp och simmade i 1 h . bastade efter hur sköt som helst , så jag både gick och simmade igår så jag är nöjd över mig själv ;) haha
 
Nej nu är det dags att skärpa till sig och gå ut i kylan och göra lite nytta. får se om jag rider min egna häst idag eller om han får vila. beror på om solen tittar fram eller inte :)
 
Ha en bra dag i kylan :)
 
Längtar till sommaren så jag kan börja jobba igen. Även Figge föredrar sommaren tror jag :) <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0