Folkärna Ridsällskap

Idag åkte vi till Avesta för att tävla.
 
Otroligt varm dag och mycket broms.
 
Vi hoppade först en 115 klass, hur fin som helst på framridningen trotts att det var som en bastu i ridhuset och ingen luft alls :/ när vi sen skulle hoppa fram så var det lika i de ridhuset, hur äcklig luft som helst. men Figge hoppade riktigt bra och jag fick en bra känsla.
 
Denna känsla räckte till en DUBBEL NOLLA och PLACERING ! vi kom på 10:e plats idag, riktigt nöjd med rundan, satsade så som jag hade tänkt och tog alla vägar som jag hade gått innan. Jag HÖLL alltså min plan rakt igenom ;)
 
DOCK har vi ett litet misstag här mamma glömde bort att tycka på filmkameran så ingen film finns på denna FANTASTISKA runda men jag får ha med den i huvudet istället. synd bara för jag svängde verkligen i omhoppningen idag och ville visa upp tränaren att även jag kan svänga ;) haha
den som vann hade något på 30 sekunder och vi hade 34 så ändå inte allt för långt efter, jag tog en längre sväng till kombinationen (som var planerad innan) så det var där vi "förlorade" tid. men vi gick i stället dubbel felfria så är supernöjd.
 
Tredje tävlingen i rad nu vi kommer hem med rosett :D <3
 
Sen till 120 klassen en A:0 .
han var lika fin på framridningen och framhoppningen som i 115 klassen.
 
Vi kommer inte riktigt igång förens på hinder nr. 4 . JAG tar helt på mig våran rivning idag en total ryttarmiss. Jag missbedömer hinder nr 2 och sen blir det som det blev på 3:an. Men efter hinder nr.4 är jag supernöjd med våran runda. det trycket och de hoppet. Vilken häst.<3
 
 
 
 
Som sagt jag är super nöjd med dagens resultat och vill bara tävla mera NU !!! Vilket flyt vi har just nu, nästa tävling är v 30. Tagga TAGGA !
 
Trotts värmen närmare 28 grader skulle jag tippa på och broms så är det en kalas dag.
Mitt allt, mitt liv<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0