hoppträning för Linda

Oj så länge sen sist nu vi tränade för Linda, så sjukt kul att göra det igen!
 
vi började med att hoppa ett kryss på en åttvolt, få honom att jobba igenom och kunna arbeta sig till hindret.
 
sen hoppade vi lite på en ganska så snäv båge, gäller att bli klar och ha galoppen kvar till hindret.
 
Efter det hoppade vi en långsida med ett räcke en upphöjd bom bakom och 4 galoppsprång oxer och med en upphöjd bom bakom där med, få figge att hoppa upp och även att få honom att hoppa rätt längd på hindren.
 
hoppade därefter en liten bana, första gången gick det väl sådär men andra gången satt vi den klockrent dock rev han sista hindret(lite hans egna fel)  tog om dom sista hindren och då var han super fin, kom inte riktigt igång på första hindret men Figge grejade det ändå,
 
idag var han väldigt "struttig" i galoppen då har jag skit svårt att fokusera och vilja gärna då ta bort galoppen från honom istället för att trycka på och få fram honom. men Linda sa till några gånger och sen så fixade jag det ganska så bra.
 
Superkul att rida för Linda igen, så skönt att träna för henne.
 
Jag är nöjd över dagens hoppträning, några språng är jag riktigt nöjd med. så nu hoppas jag att känslan sitter kvar till i helgen :)
 
jag och Figge för tre år sedan, första gången jag hoppar honom hemma ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0