Hoppträning för Lotta S.

 
 
Idag åkte vi i väg till Ärk för att träna för Lotta igen , mycket träningar just nu men det är bra :D
 
Figge kändes fin på framridningen som han kändes i helgen på tävlingen så jag fick en väldigt bra magkänsla.
 
Vi började passet med att hoppa en upphöjd bom 9 m räcke och 9 m en upphöjd bom. Figge arbetade på väldigt bra och väntade bra på mig, det hoppade vi i båda hållen.
 
Sen hoppade vi oxer oxer först fick vi ta 6 galoppsprång lite samlat i ett lugnt tempo på lite mindre oxrar, Figge låg även kvar här och väntade riktigt bra.
Sen satt vi upp tempot och hindren blev högre och 5 galoppsprång skulle det vara . Även där lysande han riktigt bra på framåt .
 
Hoppade även igenom kombinationen på ett galoppsprång.
 
Sen satt vi ihop det till en liten bana först långsidan med upphöjdbommarna med räcket efter det vända snett igenom till den lite "gömda" kombinationen och sen oxer oxer efter de.
Figge skötte sig bra men ville hoppa lite för fort på dom första hindren men sen tog vi om det igen och då gick banan kanon.
 
Vi tog om oxer oxer två gånger efter de sen, sista gången hoppa han riktigt bra. Vi fick ta om pga att jag klantade mig och trök av honom för stort så Figge skötte sig kanon men inte ryttaren ;) haha
 
Jag är riktigt nöjd över dagens hopp pass idag skulle jag kunna ha hoppat hur långe som helst utan problem så jäkla fin och så skönt att få så bra värmande ord från Lotta :)
 
Nu kämpar vi vidare!
<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0