Lotta s träning

 
I dag åkte vi till Tirk för att träna för Lotta s.
 
Var lite omotiverad då jag bara kunde sova 3 h i natt men jag ångar inte en sekund att jag åkte nu efterråt :)
 
Han var riktigt fin min häst idag, lyssande väldigt bra och så fort inte ryttaren mesa så gick det ännu bättre ;)
 
travhoppade lite först i början på volt skulle ställa hästarna i mellan. Han var riktigt med och fin.
 
sen skulle vi travhoppa på rakt spår sakta va till trav igen och travhoppa igen.. lyssande även jättebra där, dock mesa ryttaren lite väl mycket men figge skötte sig super,.
 
sen tränade vi på att få med oss hästarna i en snäv sväng efter både ett räcke och oxer, fick med honom bra och det kändes lätt :)
 
Hoppade även lite mera efter det, men som sagt Figge skötte sig jättebra och otroligt kul att rida. <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0