Markarbetsträning för Lotta

 
 
Igår åkte vi till klubben för att träna för Lotta, det vart ett varmt och svettigt markarbetespass.
 
Jäklar så nyttigt pass igår, jag fick kämpa riktigt bra med figge igår då jag bestämde mig för att rida på pelhem, och då får jag jobba ännu mera än vanligt. Men han var fin :)
 
Vi började passet med att trava över upphöjda bommar på volt och efter bommen skulle vi flytta med hästen och sen öka trycket och sen kommer tillbaka till arbetstempo igen. Gjorde så i båda varven. fin häst men jag fick jobba hårt :P
 
Sen galopperade vi på volten, först 7 galoppsprång därefter 6 och 5 galoppsprång. och avsluta med 7 igen för att få tillbaka hästarna ordentligt. Vi hade det jobbigt med 5 galoppssprång men men vi löste det till sist,
sen gjorde vi en liten bana. volt längst till vänster 6 galoppsprång sen längst ner på bilden korta galoppbommar sen volten igen med 5 galoppsprång. efter det sätta upp trycket och galoppera på lite 3 långa galoppsprång och sen få tillbaka hästen igen in på volten. Gjorde så i båda varven. gick väl inte super bra men ändå nöjd :)
 
Åter igen en bra träning för Lotta :)
 
Bilder från träningen som lilla syster tog :)

En härlig kväll.
 
 
Idag har jag ridit Figge på morgonen, ett travpass blev de. Nu ska Figge få ta det lugnt i en vecka, vi ska trava varannan dag och vila varannan. en mini semester för han och mig. Han är ju så grymt fin just nu. han kan behöva ha en lugnare period :)
Onsdag : Vila
Torsdag: jogga
Fredag: Vila
Lördag: Jogga
Söndag: Vila
Måndag: Markarbetsträning / jogga (beror på om det är träning)
Tisdag: Vila/jogga ( beror på om det var träning dagen innan eller ej.)
 
Så ser figges vecka ut framöver :)
 
ha en härlig tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0