SEMESTER!!!!

Börjar denna inlägg med en underbar bild.
 
 
Igår eftermiddag gick jag på semester, så får vi se hur många dagar jag får ledig innan en annan arbetskamrat vill ha min hjälp . Men detta vecka ut i alla fall. haha
 
I måndags fick jag hjälp av Marma och göra fint till hästarna så inge mera lera när regnet kommer under ladan.
Här under älskar hästarna att stå, dom kan stå ända längst in eller ja figge får böja huvudet lite när balkarna kommer, men här under är det ingen ohyra alls. Istället för lerblandad fyllningen som blir som geggamoja så fort det regnar har dom nu fint grus att stå på.
Även min " blivande " volt börjar även ta form.
 
Igår tog vi en avslutning inom "företaget" nu när vi gick på semester så jag körde "grabbarna" ;) till ön. så klart var även jag kvar under kvällen.
 
så imorse sova jag till 8 men låg kvar i sängen till kl 10. riktigt skönt. Nu har jag precis ätit frukost och skrivit min to do lista under semester.
 
Lite saker som ska göras: (kommer antagligen fyllas på mera)
- Städa HELA huset ink källaren
- hämta spån
-måla flaken
- vinterbona sadelkammaren
- klippa gräsbanan + stänga in den
- fixa vinterhagen
- fixa hemsidan http://www.abbjornsmarktjanst.se/
- städa lastbilen invändigt
-städa min bil invändigt
 
som sagt det kommer att fyllas på. !! haha
 
MEN soliga dagar kommer jag ligga på brämmen :D
 
Figge vilade igår men ska ridas i dag på kvällningen, min underbara lilla häst<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0