Tävlingsdagen i Avesta Ridklubb

Dagens bjöd på en 115 och 120 klass.
 
i 115 klassen som var en A:0 resultat 4 fel(sista hindret annars hade det varit en 8:e plats)
 
 

 

jag är verkligen supernöjd med våran runda vill inte ändå på något alls, hästen hoppade fantastiskt och min ridning var bra. Härlig runda som jag bara ler av nu att få titta på. att vi river sista hindret ajaj man kan inte gå felfritt jämt, nej då men det är inga större fel vi gör,  figge tror nog att vi är färdiga.

 

i 120 klassen A0/A0 4 fel i grunden.

 

 

Vi river 5:e hindret inga större fel tycker jag, vissa hade tagit 6 galoppsprång och andra 7 och jag bestämde mig för att gå på 6 men han räckte inte riktigt över bakbommen men bakbena då, men är ändå nöjd att jag gick på 6 och inte bakade av till 7. Nu var det bara framåt tänk. Alla andra hinder hoppar han kanon, vilken känsla och språnget över 1:an kan jag gärna göra om jäklar som han hoppar :D !

Bild på hinder nr 1 :D (fottot taget av filmen där var suddigt kort)
 
 
Trotts 4 fels rundor så är jag super nöjd över våra rundor och nu sitter verkligen känslan och galoppen där. Vilken otroligt fin häst jag har. Nu är det bara att tagga vidare. nästa tävling är v 33 :D SOM JAG LÄNGTAR REDAN!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0