Tisdags morgon

 
Hej hopp tisdag idag.
 
Började dagen med att fixa hemsidan
 
så då stryker vi det från listan ;)
Lite saker som ska göras: (kommer antagligen fyllas på mera)
- Städa HELA huset ink källaren
- hämta spån
-måla flaken
- vinterbona sadelkammaren
- klippa gräsbanan + stänga in den
- fixa vinterhagen
- fixa hemsidan http://www.abbjornsmarktjanst.se/
- städa lastbilen invändigt
-städa min bil invändigt
 
Så nu finns det lite nya bilder på tre olika jobb vi har gjort :)
 
Sen red jag på Figgi, Hoppade hemma lite på graman, han skötte sig hur bra som helst.
Hoppade en övning som vi gjorde för Lotta , upphöjd bom 9 m till ett räcke men efter de hade jag bara en bom efter med studs emellan. figge hoppade riktigt bra flera gånger så jag tog bort bommen bakom och höjde upp räcket som landande på ca 125 när vi slutade (hoppar på gräs) Han lyssnade riktigt bra och hoppade fint fast några rivningar men hemma är han mera slarvig och säkert jag me i min ridning så jag ville bara på känslan och känna pulsen i galoppen och komma framåt mot hindret och inte backa in.
Nu är det en perido när det är AS kul att rida figge han är så villig till att jobba och det är så kul ;) man skulle kunna rida hur länge som helst :D
Fullt fokus inne på banan ;)
 
Vädret då det verkar inte vilja riktigt bli något så bra solväder :(
Fredag och söndag då är det riktigt fin, och så spelar det ingen roll vad dét är för väder på lördag för så ska vi tävla igen ;)
Hoppas att jag får vara ledig nästa vecka med för då verkar det bli bättre. !
 
Ha en bra dag i stormen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0