Träning för Lotta Sjöberg

 
så körde vi en hoppträning idag för Lotta,.
 
precis när vi skulle börja hoppa fram så öppnade sig himmelen och vi blev blöta inom några sekunder bara , allt var blött när jag kom hem. blöt rätt igenom , bläää. hahah
 
När vi hoppade fram så tittade figge väldigt mycket på det hindret hade svårt att komma från det. men jag tror det var regnet som spökade lite med. menmen vi är ju vana med att tävla i regn så han är ju van , men tydligen tog han chansen att busa till det lite.
 
Resten av passet så hade jag väldigt svårt att få tryck i galoppen och få fram honom som jag brukar få. men det är ju jättebra att detta kommer fram på träningen så vi kan träna bort de ;)
 
vi hoppade lite linjer idag med, det flöt på ganska så bra förutom att jag gillade att backa av idag :P
banan då först det blåa räcket, vidare till oxen med vatten matta, sen trippen 3 galoppsprång räcket, det blååa räcket och sen vidare till det andra svarta räcket.
 
Fick hoppa banan 3 gånger, sen fick vi hoppa om trippen och räcket några gånger då jag hittade inte alls avståndet till trippen, figge vägrade faktiskt engång på trippen. JAG tappade helt trycket och då sa figge ifrån och ville ha mera hjälp av mig. Matte måste också jobba tyckte han.
 
Han avslutade passet riktigt bra i alla fall när ryttaren hade rätt tyck i honom ;) Skönt att lösa problemet, och nu är det bara att jobba vidare :)
 
nu håller jag på att torkar ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
The Fighter Vg
e.Carte d Ór u. Merzedes (F.4)
e.Robin Z- Labrador

"Figge" köpte jag vintern 2011 från Vibygard.se , då hade han bara hopp tränat 5 ggr. Där ifrån har vi sedan tagit oss hela vägen upp till 120 klasser. Figge är en helt underbar häst att ha att göra med, så otroligt lätthanterlig i allt.

Manique
"Nicke" är min gamla tävlingsponny som nu går och har det väldigt bra i dom stora hagarna här hemma.

RSS 2.0